Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа са моторичким поремећајима |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: ПРОГРАМИ ЕДУКАЦИЈЕ И ПРОФЕСИОНАЛНОГ ОСПОСОБЉАВАЊА ОСОБА СА МОТОРИЧКИМ ПОРЕМЕЋАЈИМА |
|||||||
Наставник: Горан М. Недовић, Данијела Д. Илић-Стошовић, Гордана Р. Одовић, Арсеновић- Павловић И. Марина |
|||||||
Статус предмета: Обавезни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: |
|||||||
Циљ предмета: Стицање знања и практичних вештина у области програмирања едукације и професионалног оспособљавања особа са моторичким поремећајима |
|||||||
Исход предмета: Стицање професионалне компетенцијe за самостално креирање и реализацију програма едукације и професионалног оспособљавања особа са моторичким поремећајима. |
|||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Концепт курикулума. Курикулумске теорије. Таксономија циљева учења. Методе подучавања и величина групе. Структура програма едукације и професионалног оспособљавања особа са моторичким поремећајима. Наставни програм као фактор оптерећености ученика. Практична настава:Испитивање образовних и васпитних потреба. Избор и организација програмских садржаја. Планирање наставне јединице. Групно подучавање. Индивидуализовано подучавање. Вредновање курикулумских података. Анализа наставног програма. Аанализа уџбеника. Ставови учтеља, ученика и родитеља. Прилагођавање програма ученицима са моторичким поремећајима. Израда ИЕП. Модели вредновања у функцији истраживања |
|||||||
Литература: Bateman B.D. and Herr C.M. (2006): Wrighting Measurable IEP Goals and Objectives, Second Edition, Attainment Company, Inc, Verona, Wisconsin, USA; Хрњица С. и сар. (2004): Школа по мери детета, Институт за психологију Филозофског факултета, Београд; Сузић С. (1995): Особине наставника и однос ученика према настави, Народна и универзитетска библиотека «Петар Кочић»,Бања Лука; Сузић Н.(1998) Како мотивисати ученике Завод за уџбенике и наставна средства Републике Српске, Српско Сарајево; Benz M.R. & Lindstrom L.E.(1997): Building School-To-Work Programs TX: Pro-Ed., Austin; Илић-Стошовић Д., Николић С. (2007): Методологија израде индивидуалних образовних програма за ученике са церебралном парализом, Београдска дефектолошка школа, стр.173-186; Илић-Стошовић Д., Николић С., Недовић Г. (2008): Измене у наставним програмима – од процене до реализације, У сусрет инклузији-дилеме у теорији и пракси, стр.551-563, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, Београд; Недовић Г., Рапаић Д., Одовић Г. (2006): Процена оптерећености ученика оболелих од церебралне парализе, Образовни рефлекси. Биро за унапређивање образовања Скопље. вол. 2., стр. 45-56.; Рапаић Д., Славнић С., Недовић Г., Вељић Ч. (2004): Европски модели образовања ученика са ометеношћу, Београдска дефектолошка школа, Београд, бр. 1. стр. 177-194; |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: Наставa ће се изводити путем предавања и вежби. Предавања ће се изводити кроз фронтални, индивидуални, рад у паровима и рад у мањим групама. Наставни садржаји се приказују путем Power- Point презентације, док се индивидуални рад, рад у мањим групама и рад у паровима спроводи кроз радионице у којима доминира истраживање литературе, извора на интернету и сл. Вежбе ће се реализовати у наставној бази у директном контакту са особама са моторичким поремећајима и спроводиће се следећим редоследом: демонстрација предметног наставника, индивидуални рад уз асистенцију предметног наставника, самостални индивидуални рад. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
||||
активност у току предавања |
15 |
|
|
||||
практична настава |
15 |
усмени испит |
50 |
||||
колоквијум-и |
20 |
|
|
||||
Семинарски рад |
|
|
|
2