Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа са моторичким поремећајима

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: ПРОГРАМИ ЕДУКАЦИЈЕ И ПРОФЕСИОНАЛНОГ ОСПОСОБЉАВАЊА ОСОБА

СА МОТОРИЧКИМ ПОРЕМЕЋАЈИМА

Наставник: Горан М. Недовић, Данијела Д. Илић-Стошовић, Гордана Р. Одовић, Арсеновић-

Павловић И. Марина

Статус предмета: Обавезни

Број ЕСПБ: 7

Услов:

Циљ предмета: Стицање знања и практичних вештина у области програмирања едукације и

професионалног оспособљавања особа са моторичким поремећајима

Исход предмета: Стицање професионалне компетенцијe за самостално креирање и реализацију програма

едукације и професионалног оспособљавања особа са моторичким поремећајима.

Садржај предмета: Теоријска настава

Концепт курикулума. Курикулумске теорије. Таксономија циљева учења. Методе подучавања и величина групе. Структура програма едукације и професионалног оспособљавања особа са моторичким

поремећајима. Наставни програм као фактор оптерећености ученика.

Практична настава:Испитивање образовних и васпитних потреба. Избор и организација програмских садржаја. Планирање наставне јединице. Групно подучавање. Индивидуализовано подучавање. Вредновање

курикулумских података. Анализа наставног програма. Аанализа уџбеника. Ставови учтеља, ученика и

родитеља. Прилагођавање програма ученицима са моторичким поремећајима. Израда ИЕП. Модели вредновања у функцији истраживања

Литература:

Bateman B.D. and Herr C.M. (2006): Wrighting Measurable IEP Goals and Objectives, Second Edition, Attainment Company,

Inc, Verona, Wisconsin, USA; Хрњица С. и сар. (2004): Школа по мери детета, Институт за психологију Филозофског факултета, Београд; Сузић С. (1995): Особине наставника и однос ученика према настави, Народна и универзитетска библиотека «Петар Кочић»ања Лука; Сузић Н.(1998) Како мотивисати ученике Завод за уџбенике и наставна средства Републике Српске, Српско Сарајево; Benz M.R. & Lindstrom L.E.(1997): Building School-To-Work Programs TX: Pro-Ed., Austin; Илић-Стошовић Д., Николић С. (2007): Методологија израде индивидуалних образовних програма за ученике са церебралном парализом, Београдска дефектолошка школа, стр.173-186; Илић-Стошовић Д., Николић С., Недовић Г. (2008): Измене у наставним програмима – од процене до реализације, У сусрет инклузији-дилеме у теорији и пракси, стр.551-563, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, Београд; Недовић Г., Рапаић Д., Одовић Г. (2006): Процена оптерећености ученика оболелих од церебралне парализе, Образовни рефлекси. Биро за унапређивање образовања Скопље. вол. 2., стр. 45-56.; Рапаић Д., Славнић С., Недовић Г., Вељић Ч. (2004): Европски модели образовања ученика са ометеношћу, Београдска дефектолошка школа, Београд, бр. 1. стр. 177-194;

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

2

Други облици наставе:

Студијски истраживачки рад:

Методе извођења наставе: Наставa ће се изводити путем предавања и вежби. Предавања ће се изводити

кроз фронтални, индивидуални, рад у паровима и рад у мањим групама. Наставни садржаји се приказују путем Power- Point презентације, док се индивидуални рад, рад у мањим групама и рад у паровима

спроводи кроз радионице у којима доминира истраживање литературе, извора на интернету и сл. Вежбе ће се реализовати у наставној бази у директном контакту са особама са моторичким поремећајима и

спроводиће се следећим редоследом: демонстрација предметног наставника, индивидуални рад уз асистенцију предметног наставника, самостални индивидуални рад.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена

Завршни испит

Поена

активност у току предавања

15



практична настава

15

усмени испит

50

колоквијум-и

20



Семинарски рад





2